Szlovák-magyar együttműködéssel, napi hetven kamiont szállítani képes teherkompjárat létesülhet Esztergom és Párkány között – erről fogadott el elvi hozzájárulást az esztergomi képviselő-testület csütörtök esti ülésén.
Az ülésen Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastrukturális területért felelős államtitkára elmondta a képviselőknek, hogy a Megyeri-hídtól Vámosszabadiig nincs olyan híd a Dunán, amely lehetővé tenné a legnagyobb kamionok áthajtását. A minisztérium felmérései szerint a komp hiánypótló beruházás lenne, melyet a Dunakanyar térségének gazdasági igényei tesznek indokolttá.
Völner Pál elmondta, hogy az Európai Területi Együttműködés Program keretén belül szabadultak fel források,
amelyekre pályázni lehet. Magyar részről a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. nyújt be pályázatot a beruházásra, amelynek működését legalább öt évig biztosítani kell.
A Magyarország – Szlovákia Határon Átnyúló Együttműködési Program 2007 – 2013 és az Európai Unió Európai Regionális Fejlesztési Alap támogatásával megtartott workshopon számos adat hangzott el a majdan megépülő teherkomppal kapcsolatban. Így például ismertté vált, hogy az Esztergom – Párkány kapcsolódásaként, a 11. számú főút és a szlovákiai 63. számú főút közötti teherkomp pályázat mintegy 4,7 millió euró vissza nem térítendő támogatásban részesül. A magyar oldalon a projekt közel 2,5 millió euró uniós és 440 ezer euró magyar állami támogatást kap. A szlovák fél beruházását közel 100 ezer eurós önerő mellett 1,5 millió euro uniós és 266 ezer euró szlovák állami támogatás biztosítja.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.